lørdag 24. august 2013

Siden sist : Verksted - Stange kommunes kunstnerstipend - og utstillingsplass !

Ja det har skjedd mye positivt!

I våres var jeg mest opptatt av å få i stand det nye verkstedet mitt.
Det er høyt under taket og veggene er malt lyse, et godt rom å jobbe i! Sånn så det ut da det var ferdig, før jeg flyttet inn og tok det i bruk. Jeg har også et lite arbeidsrom inne i huset, så det er mye skytteltrafikk :)
Lurte på om jeg skulle isolere det, så det blir et helårsverksted, men det har jeg ikke penger til. 


Så jeg kikket litt etter stipender å søke på, og fant ut at Stange kommune har et kunstnerstipend. Da var det tre dager til søknadsfristen. Jeg søkte, og ventet... og håpet.. og dagdrømte litt! 

I begynnelsen av mai fikk jeg avtale om separatutstilling i Natthagen Galleri i Løten. Et lite, gammelt hus med sjel. Andre etasje har to rom som jeg jeg skal fylle. www.natthagen.no

Og så fikk jeg stipendet! Det var som det regnet gull fra himmelen.. Så godt å kunne planlegge utstillingen, og vite at jeg kan kjøpe materialer og utstyr. Takk til komiteen i Stange kommune! 

Moro å utforske teknikker jeg ikke kjenner .. 







Ingen kommentarer: